Isnin, 19 Julai 2010

1

New Zealand.....

29/7/2009

Aku baru pulang menghantar mama ke lapangan terbang sebentar tadi.Sudah tiba masanya mama pulang ke Malaysia setelah beberapa minggu menemaniku disini.Kepulangan mama bermakna,aku perlu mengemas rumah sendiri,masak sendiri,makan sendiri segala galanya perlu kulakukan sendiri.Aku?hanya menghabiskan masa dengan perut.Perut yang baru nak membesar.Bunting pelamin kata mama.

Esok farid balik kalau ikut route kerja dia,esok akan sampai ke New Zealand esok boleh la beritahu berita gembira ni.Tak tahu bagaimana pula penerimaan dia nanti.

Aku bangun dan melangkah ke cermin.tak nampak lagi perut ni.dah 3-4 bulan baru nampak agaknya.Teringat kata kata sarah dulu masa aku ambil keputusan nak kahwin

"Mel,you nak kawen?!Serius?"

"yup" jawabku ringkas,pelik ke kalau aku kawin?

"Too young la you baru 25 blom cukup enjoy"

"Mmm ..but i want family,i want baby" jawabku bersahaja

"Baby?!Serius?! bulat mata amoi ni bila aku sebut perkataan tu

"Why?!"aku tahu jawapan aku ni agak sukar bagi seorang model yang akan hancur .i mean hilang shape badan dia kalau dah kawin dan juga pregnant..but bagi aku who care about it.aku nak baby.aku suka kot.:)

"your career?" aku dah agak dah soalan ni akan di tanya.

"i think i yakin dgn farid!!" jawapan ni buat amoi ni tak tanya soalan dah kat aku.ya aku yakin dgn farid.walaupun farid bukan pilihan aku tapi pilihan keluarga.tapi aku yakin.macam org dulu dulu pulak kawin atas pilihan keluarga,mmm..tapi restu tu yang penting kan.amin.mudah mudahan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan